Privatlivs- og cookiepolitik
Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler persondata og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
RoestNielsen er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger, kan du gøre det på:
info@roestnielsen.dk eller +45 7585 8400
Har du modtaget et inkassobrev fra RoestNielsen?
RoestNielsen ApS bistår andre virksomheder, i daglig tale vores klienter, med inddrivelse af forfaldne fordringer. Ved udførelsen af disse tjenester behandler vi således dine persondata på vegne af vores klient.
Når der udføres gældsinddrivelsesforanstaltninger, behandler RoestNielsen ApS persondata i følgende kategorier:
- debitorer med gæld til tredjepart, herunder deres repræsentanter,
- solidariske forpligtelser/hæftelser såsom kautionist eller associeret selskab
Vi behandler dine persondata, fordi du har en gæld, der er forfalden til betaling til os eller til en af vores klienter. Vi foretager såkaldte gældsinddrivelsesforanstaltninger for på effektiv måde at sikre betalinger, etablere krav og/eller håndhævelse, således at vi kan fakturere og tage hensyn til, at alt dette sker på en måde, der overholder lovgivningen. Databehandlingen udføres på baggrund af artikel 6b, c, e og f i persondataforordningen. Den legitime interesse er at sørge for, at den ubetalte gæld inddrives på egen hånd eller på en anden persons vegne.
Gældsinddrivelsesforanstaltninger er et kollektivt udtryk, som vi bruger til at beskrive alle de handlinger, vi foretager os for at nå det ovennævnte formål. Dette kan bestå i at sende rykkerskrivelser og andre påkravsskrivelser, eller det kan bestå i administration af forlig, betalinger, kontakt med debitorer eller deres repræsentanter, kontakt med myndigheder, tiltag for at etablere retskrav, herunder retssager og håndhævelse heraf. For at gøre det muligt for os at udføre gældsinddrivelsesforanstaltninger, skal vi behandle dine kontakt- og adresseoplysninger, dit CPR-nummer mv. Det er vigtigt for RoestNielsen ApS at sikre, at de oplysninger, vi bruger, er korrekte og opdaterede. Derfor sørger vi for, at disse oplysninger opdateres jævnligt i forhold til folkeregistre, og i dette øjemed bruger vi en ekstern leverandør, som vil kunne se nogle af dine persondata i processen.
I tilfælde af at du bor i eller flytter til et andet land, kan RoestNielsen ApS hyre en inkassovirksomhed, der opererer i det pågældende land. Persondata om dig og inkassosagen bliver derefter delt med inkassovirksomheden.
Herudover skal vi behandle data om den gæld, der ikke er betalt, kontrakten mellem parterne og andre forhold omkring det køb, som gælden er baseret på samt eventuelle delvise betalinger. For at vurdere hvilke gældsforanstaltninger vi skal foretage os, har vi brug for at vide noget om din økonomiske situation, levevilkår, anden gæld samt eventuelle forhindringer (udlæg, pant mv.). Af denne grund indsamler vi derfor finansielle oplysninger samt gældsinformation fra eksterne leverandører, såsom kreditinformationsselskaber og offentlige myndigheder. Til dette formål vil disse parter kunne se nogle af dine persondata. På baggrund af disse oplysninger beslutter vi herefter, hvilken type skrivelse, der skal sendes, og om vi skal anlægge retslige skridt, såsom fremsendelse af betalingspåkrav, fogedrekvisitioner, indledning af retssager eller lignende. I nogle tilfælde bestemmes dette ved hjælp af metoder som profilering, som er en del af en automatiseret proces. Dette betyder, at en beslutning om hvilke foranstaltninger, der skal træffes, foretages automatisk baseret på nogle forudbestemte variabler, snarere end at en medarbejder manuelt træffer beslutninger i det enkelte tilfælde.
Der vil også være tilfælde, hvor det er nødvendigt at dele persondata eller stille persondata til rådighed, for at formålet med behandlingen skal kunne realiseres. Dem, som vi kan dele disse data til eller gøre tilgængeligt for, inkluderer eksempelvis vores klient, eksterne kontrahenter (såsom post- og trykkerivirksomheder, it-support, systemleverandører, virksomheder, der ekspederer juridiske dokumenter, juridiske konsulenter samt andre, der bidrager til leveringen af vores tjenester) og offentlige myndigheder.
Ud over de ovennævnte persondata kan der blive behandlet data vedrørende helbredsoplysninger eller strafbare forhold, men dette sker kun i tilfælde af, at sådanne oplysninger er nødvendige til at etablere, udøve eller forsvare et retskrav i den enkelte sag, eller hvis RoestNielsen ApS har opnået samtykke for at behandle disse oplysninger. I sådanne tilfælde behandles oplysningerne på grundlag af artikel 9 a, 9 f og 10 i persondataforordningen.
Oplysningerne bruges også i begrænset omfang til forretningsudvikling, driftsplanlægning, statistik, overvågning og risikostyring. Oplysningerne bruges herefter til udvikling og analyse af vores forretning og på baggrund af vores legitime interesse i at udvikle vores aktiviteter og undgå kredittab, jf. artikel 6 f i persondataforordningen.
Behandling af persondata
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.
Som kunde hos os indsamler vi følgende personoplysninger om dig: navn, adresse, telefonnr., mail. Eventuelt forsikringsselskab såfremt din henvendelse vedrører en forsikringssag. Samt relevante informationer om dine installationer, såfremt dette er relevant for vores samarbejde.
Dine persondata videregives aldrig til nogen, som ikke bidrager til at opfylde dine servicebehov og vores samarbejde.
Som leverandør og samarbejdspartner hos os indsamler vi følgende personoplysninger om dig: Firmanavn, ejer ved enkeltmandsvirksomhed, adresse, telefonnr., mail, betalingsoplysninger samt eventuelt virksomhedens cvr nr.
Oplysningerne videregives aldrig til nogen, som ikke bidrager til at opfylde dine forretningsbehov.
Privatlivspolitik ifm. rekruttering
Ved modtagelse af ansøgning og bilag, bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job.
Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden.
Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter desuden 3 måneder, hvorefter ansøgning og bilag blive slettet.
Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag max i 3 måneder, hvorefter det slettes.
Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 3 måneder, indhentes særskilt samtykke hos kandidaten for yderligere 6 måneder derefter slettes ansøgning.
Sikkerhed
Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Personoplysninger om kunder indsamles til følgende formål:
– Behandling af dit køb og levering af vores ydelse
– Administration af din relation til os
Personoplysninger om leverandører og samarbejdspartnere indsamles til følgende formål:
– Behandling af vores køb/ydelser
– Administration af din relation til os
Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-løsninger, fx Microsoft, ERP-systemer til beregning, ordrebehandling, regnskab samt hosting af ekstern server til opbevaring af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål.
I relevante tilfælde videregives data til bank, kreditforsikring, inkasso, telefoni, leverandører samt fragtfirmaer.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. til andre formål vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.
Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Dine rettigheder
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Her har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.
Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.
Dette websted ejes af ROESTNIELSEN, CVR-nr. 36025123, Ladegårdsvej 16, 1. sal, DK 7100 Vejle